duminică, 6 octombrie 2013

Ciocolata de casa


Salutare din nou!




Cred ca toti am gustat macar o data ciocolata de casa. Dulcele sanatos al copilariei noastre. Fara coloranti suplimentari, fara potentiatori de aroma, fara, fara, fara.... doar cu un gust extraordinar si cu o textura faramicioasa. (na, gandindu-ma la sfaramicios,  mi-am adus aminte acum si de glucoza de atunci ). Arareori combinata cu nuca prajita sau stafide.
Asadar, ingredientele principale: lapte praf, cacao, zahar, unt, si bineinteles apa.



Am pus apa la fiert impreuna cu zaharul pana s-a legat un sirop, dupa care si-a facut loc untul. Atat de mult si-a dorit sa fie in compozitie ca s-a topit de dorinta. :) Am adaugat laptele praf impreuna cu cacaua si bineinteles nuca prajita. A fost sarcina fiului meu sa curete nuca de coaja dupa prajire. Asa evitam gustul amar.
Ca sa fac o paranteza, mi-a fost de un real folos in bucatarie. Era ca un spiridus in dorinta de a da o mana de ajutor, dat fiind ca e beneficiarul direct al acestor bunatati si, bineinteles ale celor ce urmeaza :))



Deci, cum spuneam, nuca prajita, curatata de coaja subtire si maruntita.
Amestecate toate... si gata! Am pus compozitia intr-un vas de sticla (o parte) iar o parte am intins-o cu sucitorul intre doua coli de folie alimentara, Au trecut la racit si implicit intarit.

Si iata rezultatul



                                                                   Pofta buna !!!





Un comentariu:

Anonim spunea...

Dulcele meu preferat! Delicioasa!