sâmbătă, 28 decembrie 2013

Prajitura Snickers




Salutare tuturor,
Daca nu era dupa Craciun, spuneam ca in seara asta ne bucuram de prajitura :) Dar oare cine mai vrea praji? Acum? Nimeni! Peste vreo doua saptamani o sa tanjim dupa toate cele care se usca in aceasta perioada. 
Aceasta prajitura a cerut-o fiu'meu pentru plecarea lui la munte, in intampinarea noului an. M-am conformat solicitarii si m-am pus pe treaba. E ceva mai complicata dar e favorita lui.
Asadar, pentru blat am pregatit urmatoarele:


6 oua, 200 grame zahar pudra, 200 grame nuca macinata, 3 linguri de faina (daca nu uitam sa pun faina in sedinta foto, nu eram eu :)), praf de copt.
Am separat ouale, am pastrat cu grija cojile care spalate si uscate, apoi facute pudra vor constitui suplimentul de calciu pentru viitorii puisori de gaina din ograda,  si am innebunit albusurile cu zaharul pudra.



  

Cand a devenit increzut din cale afara, am incorporat nuca macinata, faina si praful de copt stins. Si la cuptor cu ele pentru 35-40 minute la 160 grade. Intotdeauna execut testul cu scobitoarea, pentru ca intotdeauna uit sa ma uit la ceas :)


Cand blatul s-a racit, am topit 200 grame ciocolata alba cu 5 linguri de ulei si am intins-o peste blat. L-am trimis la rece in asteptarea cremei caramel.

Pentru crema:

 
Am pregatit inainte 200 grame nuca prajita


Mi-am facut un obicei in a curata pe cat posibil nuca prajita, de coaja, indiferent la ce o folosesc. Coaja uscata poate fii amara.
Am pregatit cele 6 galbenusuri impreuna cu 5 linguri de zahar batute spuma cu mixerul.


Am pus intr-o cratita cu fund dublu 8 linguri de zahar tos la caramelizat. Cand s-a topit, fara sa se arda, am pus un pachet de unt. Trebuie mestecat pana se topeste untul. Am adaugat galbenusurile si nuca prajita. Se tine pe flacara mica 10-15 minute, pana se ingroasa, obligatoriu mestecat continuu. Apoi am scos-o si pe ea la rece. Se pune rece, altfel se topeste ciocolata alba.


Odata pusa, incepe partea cea mai grea, intinsul cremei caramel. 
Apoi, in fine, 200 grame ciocolata neagra topita cu 5 linguri de ulei, asternuta ca ultim strat.


  


                                                                         Pofta buna!

Un comentariu:

Anonim spunea...

O reteta simpla, la prima vedere.Excelent