luni, 5 ianuarie 2015

Oua umplute


In seara asta, oua umplute.
Reteta "mostenita" de la mama :)
Sunt atat de multe variante acum...practic poti umple ouale aproape cu orice. Dar asta seara, merg pe reteta "clasica" pentru mine. Cea cu unt si pate de ficat.
Asadar,
6 oua, de casa bineinteles, puse la fiert pret de 10 minute. Sa ne asiguram ca vor fi tari. 


Cand s-au racit, am curatat ouale de coaja si le-am taiat in doua. Am pus galbenusurile intr-un bol in care urmeaza intalnirea cu celelalte ingrediente.


Se vede ca sunt oua de casa, nu-i asa? Avantajate si de pozitia in care le-am prins...:)
Am pus langa ele 100 grame de unt si 3 linguri bune de pate de ficat. Animalul de provenienta...gasca :) ... de la cei care se lauda ca e fara E-uri, conservanti etc


Condimentate dupa plac... sare si piper. Am zdrobit cu o furculita galbenusurile prima data, apoi le-am amestecat impreuna cu pateul si untul. A iesit o pasta imbietoare si gustoasa. Ai mei se tot invarteau prin zona...pana am realizat de ce :))


Am pregatit apoi o maioneza din doua galbenusuri, o lingurita de mustar si ulei...in firicel :). E mai comod de cumparat, dar e mai sanatoasa de facut acasa ca doar nu e mare filozofie. Cand a fost gata, am mai pus in ea sare, mustar... nu va pot spune o cantitate de mustar, fiecare sa puna dupa gust! Si, bineinteles, smantana. 500 grame. Cantitatea sosului difera in functie de pofta fiecaruia :)


Le-am pus in bol, asa cum le-a pus mama dintotdeauna.... Prima data sosul de maioneza cu smantana, apoi jumatatea de albus umpluta cu pasta si intoarsa "spre innec" cu gura in jos :)
Ornata cu orice...masline negre, ketchup..sau deloc daca cineva nu mai are rabdare :))




                                                                         Pofta buna !!!

Niciun comentariu: